Web

Kaip internetinės svetainės dizainą pritaikyti vartotojui?

Internetinė svetainė yra jūsų įmonės vizitinė kortelė, be to tai viena pagrindinių skaitmeninio marketingo priemonių. Šiais laikais sunkiai rastume įmonę, kuri neturi internetinės svetainės, todėl išsiskirti iš minios tampa vis sunkiau. Tinklalapis turi ne tik apibūdinti jūsų prekės ženklą, bet ir pritraukti vartotoją. Vienas svarbiausių aspektų kuriant sėkmingą įmonės puslapį, tai patrauklus ir funkcionalus dizainas.

Patrauklus puslapio dizainas, tai ne tik ryškūs paveikslėliai ir iliustracijos, tai menas pritraukti vartotojų dėmesį ir paversti juos potencialiais klientais. Kuomet gyvename sekundės greičiu besikeičiančiame pasaulyje, svarbu nuolat domėtis skaitmeninio marketingo tendencijomis ir web dizaino ypatybėmis. Tam pateikiame penkis patarimus, kaip užtikrinti, jog jūsų internetinė svetainė būtų ne tik patraukli vartotojams, bet ir tinkamai funkcionuotų.

1. Lengvai valdoma ir aiškiai suprantama svetainė

Žavesys slypi paprastume, šis posakis puikiai tinka apibūdinti sėkmingos internetinės svetainės dizainą. Jūsų įmonės tinklalapis turi būti lengvai pasiekiamas ir neapsunkinti vartotojo kelionės. Tam patariama naudoti pagrindinį puslapį ir aiškiai pateiktas nuorodas į papildomus svetainės langus (apie mus, paslaugos, kontaktiniai duomenys). Taip ne tik palengvinsite naršytojo patirtį, bet ir pagreitinsite naršyklių sistemų darbą, iškeliant jūsų svetainę į paieškų topus. Į internetinį puslapį pažvelkite vartotojo akimis. Pavyzdžiui, jei ieškote nuorodų į įmonės socialinius tinklus, bet tam turite praeiti per du papildomus puslapius, tikėtina, jog neradus pirmu bandymu, tiesiog paliksite svetainę.

2. Dizainas pritaikytas mobiliesiems telefonams

Atlikti tyrimai rodo, jog daugiau nei puse interneto vartotojų informacijos ieško naudodami mobiliuosius įrenginius. Jei tinklalapis nepritaikytas mobiliesiems, iškyla grėsmė prarasti vertingus klientus. Negana to, paieškų sistemos tikrindamos ir vertindamos internetinius puslapius, atsižvelgia į jų pritaikymą mobiliesiems telefonams. Todėl, jei jūsų svetainė tinkamai nefunkcionuoja naudojant mobilųjį, didelė tikimybė, kad ji neiškils į paieškų rezultatų viršų.

Kad išvengtumėte šio scenarijaus, tinklalapis turi būti pritaikytas mobilioms ir web naršyklėms. Populiariausios svetainių turinio valdymo sistemos kaip WordPress, WIX ar Joomla automatiškai pritaiko dizainą tiek web, tiek mobiliems prietaisams. Tačiau patariama nuolatos atlikti bandymus ir tikrinti ar svetainė veikia tinkamai.

3. Originalios ir tinkamai pateikiamos iliustracijos

Ar jums kada teko apsilankyti internetinėje svetainėje, kurioje esantys paveikslėliai ir iliustracijos atrodė kažkur matyti? Ne paslaptis, jog daugelis įmonių, ypatingai ką tik įsikūrusių, naudoja nuotraukas, gautas iš nemokamų talpyklų. Žinoma, iliustracijų kokybė ne ką prastesnė nei profesionaliai atliktų nuotraukų. Tačiau kuomet vartotojas apsilanko tinklalapyje, kuriame naudojamos nemokamos nuotraukos, jo pasitikėjimas prekės ženklu sumažėja. Tai parodo, jog įmonė stengiasi sutaupyti ir neinvestuoja į geresnę vartotojų patirtį. Nors ir brangiau, bet patartina rinktis profesionalių fotografų paslaugas ir gauti autentiškas nuotraukas, kurias naudosite tik jūs.

Kitas svarbus aspektas - svetainių šablonai. Jei nusprendėte įmonės internetinę svetainę kurti patys, tikėtina, jog rinksitės paruoštus tinklalapių šablonus. Tačiau tai irgi parodo profesionalumo stoką, be to svarbu turėti omenyje, jog jūs būsite tarp daugelio prekės ženklų, kurie naudoja tokį patį tinklalapių dizainą. Tad venkite kopijavimo ir rinkitės profesionaliai atliktą originalų įmonės svetainės dizainą.

4. Tinkamai naudojami tušti tarpai

Dažnas web dizaineris stengiasi išnaudoti kuo daugiau tuščios svetainės vietos, tačiau The Daily Egg rekomenduoja neskubėti puslapio užkišti informacija. Tušti tarpai tarp pastraipų ir svarbių elementų pagerina vartotojo koncentraciją ir padeda geriau įsiminti pateiktą informaciją. Naudodami ryškias iliustracijas ar ilgą tekstą tik išblaškysite svetainės lankytoją ir galimai prarasite vertingą klientą. Tačiau pasitelkus tuščius tarpus, ne tik išlaikysite vartotojo dėmesį, bet ir jūsų internetinė svetainė atrodys daug “švariau”.

5. Nepamirškite paraginti vartotoją

Kiekviena internetinė svetainė turi tikslą paskatinti vartotoją atlikti tam tikrą veiksmą. Nesvarbu, ar tai prekės įsigijimas, naujienlaiškio prenumerata ar nuoroda į socialinius tinklus - svetainė turi raginti vartotoją veikti. Naudojant tinkamus veiksmo mygtukus ne tik atkreipsite lankytojų dėmesį, bet ir motyvuosite juos veikti. Tačiau naudojant tik paprastą tekstą, dėmesio nepatrauksite, tam turite pasitelkti vizualizavimą. “Call to action” mygtukai turėtų išsiskirti iš viso teksto, tam patariama juos dėti lengviausiai pastebimose vietose, jų spalva turėtų atspindėti žinutės reikšmę, o tekstas būti parašytas liepiamąja nuosaka. Taip vartotojas aiškiai supras tolimesnius veiksmus ir galės jų imtis.

Internetinė svetainė, tai įmonės langas į plačiąją auditoriją. Be tinkamo prisistatymo internete, jūsų prekės ženklas nebus pastebėtas, o pagrindiniai įmonės tikslai nueis šuniui ant uodegos. Tačiau pasitelkiant patyrusių dizainerių komandą, be jokio vargo sukursite svetainę, kuri ne tik atrodys patraukli vartotojui, bet ir garantuos sėkmingą naršymo patirtį. Pasinaudodami šiais paprastais patarimais, užtikrinsite, kad jūsų įmonės tinklalapis būtų matomas, o vartotojai norėtų sugrįžti dar kartą.

Naudodamasis šiuo puslapiu sutinku su duomenų apsaugos ir privatumo taisyklėmis