Norite daugiau sužinoti apie mūsų paslaugas? Susisiekime!

Patarimai

Verslo valdymas pandemijos metu - kaip išsilaikyti rinkoje?

Pasaulis išgyvena vieną sunkiausių laikotarpių modernioje istorijoje - COVID-19 pandemija drebina pasaulinę ekonomiką ir verslą. Nors kol kas sudėtingą ką nors spręsti ir daugelis mūsų renkasi laukti - kuo ilgiau laukiame, tuo aiškiau tampa, jog verslas, neprisitaikydamas prie dabartinių pokyčių, rizikuoja susidurti su skaudžiomis pasekmėmis. Skaudžiausiai pandemija smogė mažo ir vidutinio dydžio įmonėms, o labiausiai nukentėjo turizmo ir aptarnavimo sektoriai. Įmonės masiškai uždarinėja skyrius ir siunčia darbuotojus namo be aiškių tolimesnių gairių.

Sudėtinga prisitaikyti ir rasti veiksmingų būdų išlaikyti verslą, kuomet nežinome kiek ilgai tęsis karantino laikotarpis ir kaip tai paveiks vietinę ir pasaulinę ekonomiką. Neseniai atlikta „Deloitte Legal“ apklausa parodė, jog 39% apklaustų verslų vis dar nežino ar keis įmonės tikslus, siekdami prisitaikyti prie pandemijos padarinių, 36% planuoja apkarpyti šių metų tikslus ir biudžetą ir tik 5.8% apklaustųjų planuoja plėsti rinkos pasiekiamumą ir pakeisti vystymo kryptį. Nors dar anksti spręsti kaip įmonės turėtų tvarkytis su ekonominiu nuosmukiu, bet viena yra aišku - turint globaliai išsivysčiusią rinką, naivu tikėtis, jog viskas grįš į senas vėžes vos pandemijai pasibaigus.

Nors įmonių žinančių, ką daryti toliau, vis dar tik vienetai, keletas rinkos lyderių tiesia kelią tolesnei adaptacijai. Grassroots Fitness Project - sporto ir sveikatingumo vystymo įmonė nepasimetė ir prasidėjus karantinui pakeitė fizines treniruotes į virtualias. Kitas kūrybiškas pavyzdys - bendrovė Horderly. Ši įmonė vykdo namų planavimo ir buitinių rakandų rūšiavimo paslaugas. Vos per tris dienas jie persikėlė į virtualią erdvę ir nuo šiol savo paslaugas teikia online platformoje.

Šie pavyzdžiai parodo, jog verslas gali išgyventi pandemijos laikotarpį, viskas ko reikia tik šiek tiek kūrybiškumo ir pasiryžimo. Be to, šios įmonės iliustruoja vyraujančias tendencijas, jog pasitelkus telekomunikacijos priemones, nuotolinio darbo galimybes ir didesnį internetinio aptarnavimo prieinamumą, galima toliau tęsti darbus. Papildomai, įmonių vadovai skatinami pildyti paraiškas subsidijoms ir valdžios teikiamai paramai gauti.

Telekomunikacijos priemonės nuotoliniam darbui

Covid-19 ir verslas

Nuostabu, kaip vos per kelias dienas, įmonės sugebėjo rasti veiksmingų būdų perkelti darbus ir operacijas į virtualią aplinką. Nors pasaulis palaipsniui ėjo link nuotolinio darbo modelio, ne viena bendrovė priešinosi progresui. Nuotolinis darbas turi savų pliusų ir minusų, tačiau kaip rodo dabartinė situacija, tai pagrindinis sprendimas, leidžiantis verslui gyvuoti net ir pandemijos metu.

Jeigu darbo metu neatliekate fizinio darbo, turbūt galite jį lengvai atlikti dirbdami iš namų. Pasitelkus nuotolinio darbo modelį, ne tik lengviau išgyventi socialinę izoliaciją, bet ir sutaupyti neleidžiant resursų biuro nuomai ir patalpų priežiūrai. Spėjama, jog net ir karantinui pasibaigus, daugelis bendrovių pasiliks prie nuotolinio darbo modelio.

Žinoma, dirbti iš namų nebūtų įmanoma be telekomunikacijos įrankių kaip Zoom, Slack, Asana ar Skype. Jie leidžia palaikyti komunikaciją ir lengvai dalintis informacija. Vos per kelias savaites Zoom platforma tapo tikra sensacija, o įmonės akcijos šoktelėjo į naujas aukštumas. Be to, ekspertai planuoja įspūdingą Zoom augimą ir pelno dvigubėjimą ateinančiais metais. Be populiarių virtualios komunikacijos įrankių, daugelis įmonių naudoja Debesies technologiją, suteikiančią greitą prieigą prie visų bendrovės resursų ir informacijos. Tad pasitelkus išmanius komunikacijos būdus, galima palaikyti įmonės operacijas ir būti pasiruošus ilgam karantino laikotarpiui.

Internetinė prekyba ir pristatymas į namus

Covid-19 ir verslas online

Išsilaikyti kelis mėnesius be darbo gali būti itin sudėtinga. Šiuo metu, kuomet įgyvendinami socialinės izoliacijos reikalavimai, aptarnavimo, maitinimo ir prekybos sektoriai sparčiai keliasi į virtualią erdvę. Daugelis sektoriaus įmonių jau prieš prasidedant pandemijai turėjo visu pajėgumu veikiančias internetines parduotuves, o bendrovės, kurios neturėjo, suskubo kurti ir keltis į elektronines platformas. Nepaisant to, jog žmonės laikosi karantino ir nekelia kojos iš namų, mes vis tiek norime įsigyti naujų drabužių, kosmetikos, įrankių, ką jau kalbėti apie maisto produktus ar maisto pristatymą į namus.

Tačiau verta atkreipti dėmesį į rinkos nuotaikas. Milenialsai ir Z kartos atstovai priklauso aktyviausiai online pirkėjų demografijai, tačiau būtent jaunoji karta yra labiausiai sunerimusi dėl COVID-19 pasekmių ekonomikai, dėl to jie pradėjo mažiau išlaidauti nebūtiniems pirkiniams. Ir nors X karta ir Baby Boomers jaudinasi kiek mažiau, jie nėra tokie aktyvūs internetinių parduotuvių vartotojai. Ši tendencija atsiliepia internetinei prekybai, ypatingai ne pirmo būtinumo prekėms.

Tačiau ir sumažėjus apsukoms, tai vienas patikimiausių būdų išlaikyti verslą. Įmonės, negalinčios atlikti darbų nuotoliniu būdu, turėtų suklusti ir pagalvoti ar įmanoma pritaikyti pristatymo į namus paslaugas į jų verslo modelį.

Kita vertus, kai kurioms įmonėms, karantinas suteikė galimybių verslo plėtrai. Rinkos milžinės Amazon, Walmart, Pizza Hut plečia darbuotojų gretas ir samdo tūkstančius naujų išvežiotojų, kad galėtų patenkinti augančią pristatymo į namus paklausą.

Valstybės parama

Valstybes parama verslui Covid-19

Nors ir prarasdamos milijonus, didžiosios korporacijos, manoma, atsilaikys pandemijos metu, tačiau sunkiausia našta krenta ant mažų ir vidutinio dydžio įmonių. Valstybės suskubo į pagalbą pandemijos paveiktiems verslams, tam teikdamos socialines garantijas, subsidijas ir papildomą finansinę pagalbą. Europos Sąjunga ruošia 37 milijardų eurų paramos planą valstybėms narėms. Didžioji paramos dalis bus skirta sveikatos priežiūros sektoriui, o likusi dalis bus paskirstyta mažiems ir vidutinio dydžio verslams.

Jau dabar įmonių darbuotojai ir savininkai bei savarankiškai dirbantys asmenys gali teikti paraiškas finansinei paramai gauti. Daugelis įmonių taip pat bus atleidžiamos nuo mokestinės naštos arba mokesčių mokėjimo laikotarpis bus nukeltas.

Šis laikotarpis kelia daug išbandymų, tad turime nepasiduoti ir ieškoti būdų kaip toliau vystyti verslą ir ekonomiką. Ir nors dabar itin sunku, neturėtume pamiršti marketingo planų. Kilus chaosui, sunku rasti reikiamą informaciją ir norimas paslaugas, tad svarbu pasirūpinti, jog jūsų klientai galėtų rasti informaciją apie jus ir pasinaudoti jūsų teikiamomis paslaugomis. Patrauklus dizainas palengvina kelią į klientų širdis ir padeda išsiskirti iš konkurentų.

SKAITYKITE DAUGIAU: STIPRUS GRAFIKOS DIZAINAS - TIESUS KELIAS Į SĖKMINGĄ VERSLĄ

Doctor Idea komanda yra pasiruošusi prisitaikyti prie verslo poreikių pandemijos metu ir praturtinti jūsų marketingo kampaniją profesionaliais grafikos dizaino darbais. Tik stovėdami drauge, galime įveikti šį laikotarpį ir išsilaikyti rinkoje.

Naudodamasis šiuo puslapiu sutinku su duomenų apsaugos ir privatumo taisyklėmis